7 C
Den Haag
vrijdag, december 20, 2024

Shirley Schelkers I SD Creative Agency: ‘Het Haagse blijft boeien’

Onze edities

Ze woont inmiddels ruim 16 jaar in het Westland en heeft daar een imposante klantenkring opgebouwd. Toch is Shirley Schelkers, eigenaar van SD Creative Agency en voorzitter van MKB Westland, ook regelmatig te vinden in Den Haag. De stad waar ze opgroeide, blijft haar trekken en boeien. “Ik heb familie, vrienden en veel klanten en relaties in het Haagse. Daarom vond ik het ook zo’n mooie uitdaging om de Haagsche Vastgoedborrel te professionaliseren en te organiseren. Daarin komen twee ‘liefdes’ samen”, lacht ze. “Vastgoed en Den Haag.”

Op 1 januari van dit jaar vierde Shirley Schelkers haar zilveren jubileum als ondernemer. Ze vertelt dat ze vanaf dag één actief is in de vastgoedbranche. “Wat me daarin zo boeit? Dat is vooral de dynamiek: deze markt is permanent in beweging. Ik vind het ontzettend interessant om vastgoedondernemers te ondersteunen bij het positioneren van hun vastgoed. Wij brengen een schat aan kennis en ervaring mee en werken voor makelaars, beleggers, projectontwikkelaars, gemeenten, bouwbedrijven, vastgoedeigenaren en woningcorporaties. We functioneren als de regisseur van een project. We maken vastgoed- en gebiedscommunicatie succesvol door creativiteit te combineren met de doelstellingen van de opdrachtgever. Daarbij volgen we nauw alle ontwikkelingen die spelen in de markt. En dat doen we allemaal onder één dak met ons creatieve team.” 

Vastgoedborrel

De passie van Shirley voor vastgoed is ook terug te vinden in BOEM!, een vastgoedmagazine en -online platform in regio Westland, waarvan zij founder én uitgever is. Naast de Westlandse Vastgoedborrel organiseerde ze in april van dit jaar, samen met een aantal partners, de eerste editie van de Haagsche Vastgoedborrel. Het werd een groot succes. “We mochten bij Encore by Simonis maar liefst 400 belangstellenden verwelkomen! De reacties waren erg positief en dus gaan we er in het nieuwe jaar beslist een vervolg aan geven.”

Strategisch brand agency

Het zeskoppige team van SD Creative Agency – naast Shirley (strategy director) bestaande uit een creative director, een vormgever, content creators en een developer – doet veel meer dan alleen vastgoedmarketing: Branding, Design & Strategie, Employer Branding en Online Marketing. “Wij helpen ondernemers shinen en groeien op een speelveld dat permanent in beweging is. Dit doen we voor opdrachtgevers in verschillende branches.”

Employer branding strategie

Het vinden van personeel is door de huidige krapte op de arbeidsmarkt een groot probleem. Heeft Shirley een oplossing? “Wij helpen ambitieuze ondernemers met het branden van hun werkgeversmerk. Wij bekijken employer branding vanuit merkperspectief. Om mensen te binden, moet je ze trots maken. Zorg daarom voor een eigen authentiek verhaal dat past bij jouw bedrijf”, adviseert ze. “Een verhaal dat je eigen mensen trots maakt en toptalent aantrekt. Zorg ook voor een goede werken-bij-site, gekoppeld aan een online marketingcampagne.” 

Personal branding

Wanneer het gaat om branding, ziet Shirley dat ondernemers het stukje personal branding vaak vergeten. “En dat is juist heel belangrijk. Personal branding zonder content bestaat niet. Je kunt nog zo’n mooi LinkedInprofiel hebben, maar als je niks post, zal niemand jou vinden. Je hebt content nodig om zichtbaar te zijn. Daarbij is het belangrijk dat je heel scherp voor ogen houdt welke doelgroep je specifiek wilt bereiken. Vertel wat jou uniek maakt en laat je kwaliteiten, passies en ambities zien. Zo creëer je een band met je klanten, kun je je onderscheiden in de markt en word je veel beter zichtbaar en vindbaar. Wij kunnen daarbij helpen. Bijvoorbeeld door een workshop te geven, LinkedInprofielen te optimaliseren en creatieve content te creëren voor social media. Met pakkende en goed doordachte teksten zorgen wij voor de perfecte branding.”

Groot netwerk

Shirley vindt het belangrijk om maatschappelijke doelen te ondersteunen. “Want, zoals mijn moeder altijd al zei, ‘Wie goed doet, goed ontmoet’. Voor verschillende initiatieven zetten wij op vrijwillige basis onze expertise, menskracht, faciliteiten of netwerken in.” Als voorbeeld noemt ze Power Meiden Haaglanden, ADO Vrouwen en Tennispark Nieuw Marlot. In Westland is Shirley begonnen aan haar tweede termijn als voorzitter van MKB Westland. Ook dat vindt ze een mooie manier om haar maatschappelijke betrokkenheid gestalte te geven. “Bijkomend voordeel is dat ik daardoor een heel groot netwerk heb opgebouwd en ook goede contacten in de lokale en landelijke politiek heb. Door deze bestuursfunctie weet ik bovendien heel goed wat er bij ondernemers leeft en speelt en dat helpt mij en mijn team om ze nog beter te kunnen adviseren. En of dat nu een Haagse of Westlandse ondernemer is, maakt voor mij geen verschil.” 

sdcreativeagency.nl

Laatste nieuws

Dé tijd voor een nieuwe zaak?!

Hoge kosten, personeelstekorten, om nog maar te zwijgen van alle impact die de Coronapandemie, energiecrisis en inflatie hebben gehad...

Lees ook..