Tekst: Philip Fokker Fotografie: Bas Kijzers
Als u in de regio Haaglanden een mooi bedrukt stuk textiel tegenkomt of een relatiegeschenk ontvangt, dan is de kans groot dat dit een product is van de mensen van Screenhouse Textieldrukkers aan de Binckhorstlaan. Een gesprek met eigenaar Peter Schwarz over persoonlijke benadering en laagdrempeligheid als het recept voor succes.
Openheid
De showroom en de aangrenzende productieruimte van Screenhouse zijn bij binnenkomst in één keer te overzien. En die laagdrempeligheid speelt ook een belangrijke rol in de bedrijfsvoering, vertelt Peter Schwarz. “Met vijf medewerkers doen we hier in huis de productie van alle bedrukkingen. Ik vind het belangrijk dat iedereen kan en mag meepraten over de uiteenlopende opdrachten én dat men elkaars taken kan overnemen.” Het enige wat telt is eigenlijk de deadline voor een project, die moet worden gehaald want daaraan ontleent Screenhouse al vijfentwintig jaar zijn goede naam. “En dan mag iemand best ‘s avonds laat een klus afronden en de volgende ochtend iets later aanschuiven. Als het werk maar in alle openheid en met plezier gebeurt, dat is toch het allerbelangrijkste voor de sfeer in je onderneming is mijn ervaring.”
Vacature
Binnenkort hoopt Schwarz weer een veelzijdige, flexibele medewerker aan zijn staf te mogen toevoegen. Want hij is op zoek naar een nieuwe kracht en de functieomschrijving is net zo no nonsense als de eigenaar zelf: een jong iemand, die zich als een vis in het water voelt in het Haagse sociale circuit. Iemand die makkelijk contacten legt én ook nog een beetje handig is met de digitale (sociale) media van tegenwoordig. Iedere aanpakker die zich nu voelt aangesproken mag contact opnemen, of wandelt gewoon even binnen bij het bedrijfspand aan de Binckhorstlaan 295b.
Vaste en trouwe klanten
Dat bovenstaande kwaliteiten een must zijn voor een werknemer van Screenhouse is op te maken uit de portfolio van vaste klanten van deze veelzijdige drukker van textiel en relatiegeschenken. Naast leverancier voor DrukwerkMax is het één van de drie licentiehouders van het officiële Holland logo (met het tulpje) dat wereldwijd door Nederlandse ambassades ter promotie van ons kikkerlandje wordt gebruikt. De goede contacten in de Haagse regio zie je ook terug in de vele sportclubs (HDM, ADO Den Haag, Storks, om er een paar te noemen) en ambtelijke instanties, zoals het International Criminal Court, die men tot haar klanten mag rekenen. Schwarz hierover: “Jarenlang consequent je gezicht laten zien op bijeenkomsten heeft ons een zeer diverse en trouwe klantenkring opgeleverd. Dat sociale aspect is essentieel, want de betrokkenheid bij de regio en de banden die je op langere termijn aangaat maken dat je plezier in je werk hebt en tevens een solide basis voor een gezond bedrijf legt.”
Sociaal ondernemen
Het mag geen verrassing heten dat bij een bedrijf als Screenhouse men niet alleen een prettige werksfeer creëert voor haar medewerkers. Door middel van externe projecten en sponsoractiviteiten draagt men het sociaal ondernemerschap en mvo ook uit. Zo steunt men al sinds jaar en dag het jaarlijkse wintersport uitje van de SGK en werkt het alleen nog met stoffen die niet schadelijk zijn voor het milieu. Screenhouse is er dus voor al uw textielbedrukkingen en relatiegeschenken. Maar kom vooral ook eens sfeer proeven aan de Binckhorstlaan en wie weet wat voor moois er kan ontstaan tijdens een kopje koffie…