4.7 C
Den Haag
dinsdag, november 19, 2024

De expertise van PROFILE PROJECT

Onze edities

Marc de Vries is Director van Profile Project in Rijswijk. Profile Project staat voor het realiseren van perfecte werk- en ontmoetingsplekken. Het ontwerp en projectmanagement staan garant voor de ‘Turnkey’ oplevering van een nieuwe werkomgeving, binnen budget en op de afgesproken dag. Business Haaglanden spreekt met een bevlogen en ervaren ondernemer in de wereld van vastgoedinrichting.

Marc: ‘Wij doen alles wat nodig is om te zorgen dat de inrichting van een kantoor past bij de bedrijfsprocessen, de functies en de activiteiten van het betreffende bedrijf. Met meer dan dertig jaar ervaring in projectinrichting heeft Profile Project de expertise om elk kantoor of gebouw efficiënt en effectief te maken. Met deskundigheid in oplossingen voor klimaat, licht en akoestiek maken wij kantoorruimten gezond, smart en slim. In de kern gaat het in ons vak om het managen van licht, lucht, geluid, kleur, geur en routing. Al deze factoren prikkelen het Brein en daarmee het gedrag en als resultaat de effectiviteit van de medewerkers.’

Het kantoor is nog steeds relevant

‘Na de coronacrisis was even het sentiment in het bedrijfsleven, dat kantoren bijna niet meer nodig zijn. Echter, de praktijk leert dat dit niet het geval is. Natuurlijk zijn er werknemers die graag thuis willen werken, maar niet alle dagen. Er is wel degelijk behoefte aan de fysieke ontmoeting, naast alle online vergaderingen. Het management van bedrijven en een groot deel van hun medewerkers willen graag weer op kantoor werken. Dat stimuleert het creatieve proces en onderhoudt de cultuur in een bedrijf. Opvallend is dat veel jongeren op kantoor willen werken, mede om van de meer seniore collega’s te leren. Het sociale hart van het kantoor is groter geworden, d.w.z. er is behoefte aan minder werkplekken en meer ontmoetingsplaatsen en vergaderruimten. Het gaat inmiddels om het aantal Seats en niet perse meer om het aantal werkplekken.’

De mensen maken een bedrijf

‘Wij zijn ons ervan bewust, dat de medewerkers de kwaliteit van een bedrijf bepalen. Het is dus belangrijk dat de mensen zich thuis voelen op kantoor en het kantoor dient dus moderne faciliteiten te hebben, die de medewerkers inspireren en in staat stellen effectief te werken in een prettige omgeving. Wij richten onze ontwerpen in eerste

instantie op de behoefte van de gebruikers. In toenemende mate maken we gebruik van Workshops en onze ‘Web Based Enquiry’’ om inzichtelijk te maken welke faciliteiten de medewerkers graag in hun kantoor willen hebben.’

Ontwerpen op basis van ‘Activity Based Working’

‘De gewenste faciliteiten hebben vaak te maken met de verschillende activiteiten gedurende de dag. Er blijkt behoefte te zijn aan minder fysieke werkplekken en meer ontmoeting-, ontspanning- en concentratieruimten. Op basis van deze behoefte ontwerpen wij het kantoor en alle gewenste faciliteiten. Dat kunnen wij snel en in goed overleg met de klant bij ons op kantoor doen. Wij beschikken over diverse ruimten die de creativiteit van het ontwerpproces bevorderen. Zo kunnen we onze ontwerpen bijvoorbeeld in ‘Virtual Reality’ aan de klant presenteren. Direct nadat het ontwerp, al of niet gezamenlijk, is gemaakt, kunnen wij een eerste kostenindicatie geven. Wij willen onze klanten innovatief, creatief en snel bedienen. Na het ontwerp door onze architecten, kunnen de projectmanagers dan het proces van realisatie verzorgen. In zes stappen gaan wij van inventarisatie naar de oplevering. Snel, efficiënt, effectief en kostenbewust.

Vanaf 1 februari zitten wij in onze eigen belevingsruimte op de Einsteinlaan 12 in Rijswijk. Iedereen is hier op afspraak van harte welkom!

Laatste nieuws

Een nieuwe toekomst als zelfstandig gerechtsdeurwaarder voor Robbert-Jan Brugman

“Persoonlijke benadering, afspraak is afspraak, een optimale bereikbaarheid en niet in de laatste plaats laagdrempelig. We zijn klaar voor...

Lees ook..