6.2 C
Den Haag
donderdag, december 19, 2024

Baker Tilly – Den Haag

Onze edities

Willem Jan Huizinga en Sophie Gunn zijn accountant, respectievelijk belastingadviseur, bij Baker Tilly in Den Haag. Baker Tilly biedt oplossingen voor vragen die ondernemers bezighouden. Naast accountancy en fiscale dienstverlening  biedt Baker Tilly een breed palet van complementaire diensten aan en is daarmee méér dan alleen een accountancy en advieskantoor. Business Haaglanden Magazine spreekt met twee gepassioneerde professionals.

Regionale klanten

‘In de Haagse regio richten wij ons met name op familiebedrijven, de verschillende overheden en non-profit organisaties. Binnen onze sector hebben veel kantoren zich tegenwoordig geconcentreerd in steden als Amsterdam en Rotterdam. Baker Tilly heeft er zeer bewust voor gekozen om in de regio’s aanwezig te blijven en heeft dan ook dertien vestigingen met een regionale dekking over Nederland.’

Helpen door te ontzorgen

Baker Tilly is een vertrouwd adviseur voor hun  klanten. ‘We kennen onze klanten en hun business en investeren in langdurige klantrelaties. Vanuit onze expertise op verschillende disciplines ontzorgen we onze klanten en denken we actief mee over de financiële, organisatorische en strategische uitdagingen waar ondernemingen mee te maken krijgen.’

Ondernemend Nederland

‘Ondernemers willen graag zakendoen. Dat is hun vak. Maar bij het runnen van een bedrijf komen ook andere zaken kijken, bijvoorbeeld op het vlak  van financiën, organisatie, fiscaliteit, de naleving van regelgeving en rapportageverplichtingen.  Wij staan onze klanten bij op deze vlakken, zodat zij kunnen doen waar zij het beste in zijn: ondernemen. We bieden daarnaast  bijvoorbeeld ook ondersteuning op het vlak van HRM en salarisadministratie en we adviseren over het verbeteren van interne bedrijfsprocessen.’

Keuzes maken

‘We zorgen ervoor dat we inzicht hebben in de behoeften van onze klanten, en denken mee over de levensloop van hun onderneming. Iedere fase in de ontwikkeling van een bedrijf kent specifieke karakteristieken. Het maakt nogal wat uit in welke ontwikkelingsfase of levenscyclus een bedrijf zich bevindt. Fasen zoals opbouw, groei, succes en expansie vragen ieder om een passende financiële strategie en organisatorische uitgangspunten. Wij kennen deze verschillende fasen door en door, en hebben de kennis en specialisten in huis om onze klanten professioneel bij te staan in het maken van de juiste keuzes op het juiste moment.’

Autonome groei of overname

‘Groei betekent dat je het vandaag beter doet dan gisteren. Wij staan onze klanten continu bij in het verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van hun organisatie. Het kan natuurlijk altijd beter. En in dit kader denken we ook graag met de klant mee over de manier waarop de groei het beste kan worden vormgeven.’ 

Meedenken over morgen

Een belangrijk aspect van ondernemen is het maken van keuzes voor morgen. Een goede ondernemer is niet alleen bezig met het managen van de dagelijkse business, maar denkt ook na over waar hij of zij op langere termijn – morgen – wil zijn. ‘Een ondernemer is bezig met zijn of haar visie en ambities voor het bedrijf. Ondernemen is niet op goed geluk tegen resultaten aanlopen, maar structureel nadenken over morgen. Door vandaag ‘in control’ te zijn, heeft de ondernemer de benodigde kennis en inzichten om keuzes te maken voor morgen.’

De cijfers en regeltjes: veel ondernemers ervaren het vooral als een last. Maar wanneer je deze kennis laat combineren met multi-disciplinaire expertise, kun je er als ondernemer veel meer mee. De jaarrekening is geen jaarlijks ‘moetje’, maar een nuttig ijkmoment. De belastingaangifte is geen onaangename verrassing, maar een kans om mogelijkheden in kaart te brengen.  

‘Ook begeleiden wij ondernemers bij de overdracht van een onderneming aan de volgende generatie of een derde partij. Onze ervaren specialisten weten precies hoe de vork in de steel zit. We helpen de ondernemer om de zakelijke beslissingen op basis van alle feiten en overwegingen te maken. Naast de zakelijke aspecten speelt emotie ook een rol,  zeker bij een overdracht binnen de familie. Dan is het goed om een vertrouwde gesprekspartner te hebben.’

Nieuw kantoor

‘We zijn onlangs binnen Den Haag verhuisd van ons oude kantoor aan de Scheveningseweg naar het prachtige Churchillplein bij het World Forum congrescentrum. Nog dichter bij het centrum, op een mooie locatie die onze professionals meer faciliteiten biedt. De open werkvloer bevordert de korte lijntjes en onze interdisciplinaire teamstructuur. Hiermee kunnen we onze klanten nog beter full-service van dienst zijn.’

In de buurt

‘Door deze verhuizing blijven wij dicht in de buurt van onze klanten. We vinden het bovendien belangrijk om een positieve invloed te hebben op de regio. Op zakelijk en op sociaal gebied. Wij ondersteunen daarom maatschappelijke organisaties en sportverenigingen in de regio en zullen dit blijven doen. Wij gaan hier voor geen goud weg!’

www.bakertilly.nl

Laatste nieuws

Dé tijd voor een nieuwe zaak?!

Hoge kosten, personeelstekorten, om nog maar te zwijgen van alle impact die de Coronapandemie, energiecrisis en inflatie hebben gehad...

Lees ook..