6.6 C
Den Haag
maandag, december 23, 2024

Moderne grandeur van Crowne Plaza Den Haag – Promenade

Onze edities

Tekst: Marjon Burger Fotografie: Bas Kijzers

De draaideur in Mondriaan sfeer leidt de gasten van Crowne Plaza Den Haag – Promenade naar de lounge. De sfeer is levendig, de zitjes ontelbaar, de medewerkers opvallend vriendelijk. De verschillende hoekjes en ruimten worden bevolkt door heren in pak, dames in colberts, stelletjes met een rugzak en dames met kinderwagens. De medewerkers van de receptie hebben bedacht dat het vandaag de dag van de chocola is en de lekkerste bonbons staan uitnodigend op de liefhebber te wachten. De bar is wit en modern en klaar om elke gast van welk drankje te voorzien. General Manager Patrick Aarsman is enthousiast over de recente verbouwing: ‘Crowne Plaza Den Haag – Promenade is weer geheel state of the art!’

Viereneenhalf jaar geleden is de Apollovleugel aangebouwd, het hotel kreeg er 75 kamers, een nieuw restaurant en een exclusieve healthclub en spa bij. November 2016 startte een grondige renovatie, die (op het aanbrengen van grind en een ‘tuintje’ op de daken na) nu gereed is. Crowne Plaza Den Haag – Promenade is met zijn rijke historie onlosmakelijk verbonden met Den Haag. Reeds in 1828 kreeg uitspanning Buitenlust een horecavergunning. Later zou hier hotel de la Promenade verrijzen. Anno 2017 is het hotel wederom gerenoveerd. En het resultaat mag er wezen met 99 prachtige kamers, 3 vergaderzalen en een nieuwe parking. Ook het exterieur van het hotel is aangepakt. Kortom: Klaar voor de toekomst!

Patrick Aarsman staat nog niet lang officieel aan het roer van ‘zijn’ hotel, maar is wel al vanaf het begin betrokken bij de verbouwing. ‘Waar ik enorm blij mee ben, is dat de renovatie op een goede en grondige manier is gebeurd. Dus inclusief bijvoorbeeld alle badkamers, die vergroot zijn en een smaakvolle gietvloer hebben gekregen. En ook het gehele exterieur is aangepakt, er is vloerverwarming aangebracht en de tapijttegels zijn gemaakt van gebruikte visnetten. We hebben gekozen voor duurzaamheid in combinatie met een moderner en luxere ‘look and feel’.

Michelle Spork (Bookings Office Manager) vertelt met onverholen trots over de investeringen die gedaan zijn op gebied van audio visuele middelen:  ‘De vergaderruimten zijn niet alleen qua sfeer en inrichting gemoderniseerd, de audiovisuele middelen zijn letterlijk uniek. We zijn wereldwijd het enige hotel dat zijn zakelijke gasten een Sony 4K laserbeamer kan aanbieden in combinatie met een visionpresenter. Het systeem is zeer interactief. Daarbij kan de projectie gedaan worden op een muur van vijfeneenhalf bij drie meter en al sta je er met je neus bovenop, je ziet geen pixels. De beelden zijn vier keer zo scherp als high definition. De zakelijke ruimtes worden gebruikt voor aandeelhoudersvergaderingen, productpresentaties, congressen, etcetera.’

‘Natuurlijk zijn we trots op onze stad Den Haag. Graag zetten we de deuren van het hotel open naar onze stad. We organiseren regelmatig evenementen zoals een aantal keer per jaar Internationale Food-Festivals. Dan wordt in samenwerking met de betreffende Ambassade een kok uitgenodigd om samen ons keukenteam van Brasserie At Brut (waar chef Sido de Brabander de scepter zwaait) een authentiek diner uit het desbetreffende land te serveren. In de tweede week van november komt een chef uit Equador naar ons hotel. Maar we hebben hier ook af en toe jong ADO Den Haag over de vloer voor een sportontbijt of we zijn de finish van een bijzondere autorally voor het goede doel. En evengoed zijn we gastheer voor de Diplomat After Summer drink.’ Aldus Patrick Aarsman die de ambitie uitspreekt om het beste hotel van Den Haag willen  zijn

Laatste nieuws

Dé tijd voor een nieuwe zaak?!

Hoge kosten, personeelstekorten, om nog maar te zwijgen van alle impact die de Coronapandemie, energiecrisis en inflatie hebben gehad...

Lees ook..